czwartek, 20 listopada 2014

Nagroda Zygmunta Glogera



Publikuję tekst Mikołaja Gresia. Jest w nim opisana historia mówiąca o lojalności Marka Nazarko wobec pracowników.
            


"Nagroda Zygmunta Glogera"
   Dr Tomasz Wiśniewski otrzymał III Nagrodę i Medal Zygmunta Glogera za dokumentowanie i popularyzowanie tradycji wielokulturowych na Podlasiu. Serdecznie gratuluję laureatowi tej prestiżowej Nagrody. To jednocześnie spory  zastrzyk finansowy  – mówi pan Tomek. Prawie 7 tysięcy złotych. Pieniądze już wydałem, bo kupiłem świetny sprzęt fotograficzny, śmieje się szczęśliwy laureat.

Dwa lata temu Nagrodę Glogera otrzymał burmistrz Marek Nazarko. Słów kilka na temat kulis tej Nagrody. Do Michałowa często przyjeżdżał prezes Stowarzyszenia Stopka w Łomży pan redaktor Stanisław Zagórski.  "Stopka" chciała kupić budynki internatu po Zespole Szkół przy ulicy Gródeckiej w Michałowie. Pan Stanisław zainteresował się wydawaną przeze mnie ,,Gazetą Michałowa” a szczególnie publikacją ,,18 lat Gazety Michałowa”. Był pełen uznania i uważał, że jak pojawi się wniosek do Kapituły, to ona rozważy przyznanie Nagrody Glogera mnie. – Pan redaktor Mikołaj robi tu w gminie Michałowo świetną robotę, - mówił pan Stanisław Zagórski. 

Został napisany wniosek  przez wydawcę ,,Gazety Michałowa” czyli GOK w Michałowie. Ja, który byłem zawsze szczery wobec przełożonych  (wada czy zaleta?) poinformowałem o tym pana burmistrza.

 – A może ja bym taką Nagrodę dostał? – zapytał burmistrz. Ty młody (59 lat), to poczekasz, żartował pan burmistrz. Skontaktowałem się z panem prezesem Stanisławem Zagórskim i o tym powiedziałem. – Wniosków można pisać dużo. Ja, jako przewodniczący Kapituły wiem, że więcej jak jedna Nagroda nie zostanie przyznana gminie Michałowo. Konkurencja spora, - powiedział pan Stanisław. 

Burmistrz nakłonił mnie, żebym jako prezes TPZM złożył wniosek o przyznanie Nagrody panu burmistrzowi Markowi Nazarko.  Jednocześnie wniosek na Mikołaja Gresia został wycofany.

W roku 2012 podczas uroczystości na zamku w Tykocinie spośród wielu laureatów z Polski i zza granicy był Marek Nazarko. O ile pamiętam była również nagroda finansowa ok.6 tysięcy złotych. Szkoda, bo to ja bym wówczas otrzymał prestiżową Nagrodę Glogera. Trochę szkoda. Szkoda też pieniędzy, którymi burmistrz się ze mną nie podzielił. Marek Nazarko bardzo lubi otrzymywać nagrody, oj bardzo…Mikołaj Greś

Brak komentarzy: