środa, 17 grudnia 2014

Co robić? - tekst Jacka Tryzny


Publikuję tekst Jacka Tryzny

Co robić ?

Dobre pytanie.

Obserwowałem  „debaty” kandydatów na stanowisko burmistrza Michałowa. Przyznaję się , że byłem na spotkaniu w GOK Michałowo z Panem Konończukiem, zaś „debatę” z Panem M. Nazarką obejrzałem w Internecie – tu wielkie podziękowania naszej wspaniałej młodzieży za możliwość  obejrzenia  tego na ”kompie”.

Wracając jednak do słowa – co robić, uważam, że należy robić  po prostu dobrze dla Naszej gminy. Mamy nowego Burmistrza, jednym się On podoba, drugim zapewne nie. Mamy nową Radę Gminy – patrz zdanie poprzednie.


Dalej jednak będziemy mieszkać w Michałowie, wypoczywać na plaży w Bondarach czy też zbierać grzyby w pięknych okolicznych lasach. Przeżyłem już w naszym kochanym Michałowie sporo lat.

Znam osobiści, co po niektórych sędziwych Michałowian, którzy znali moich nieżyjących  już rodziców zakochanych w tej pięknej miejscowości. Nieraz z nimi rozmawiałem, ze znajomymi jak również z rodzicami. Zawsze gdy wspominali czasy młodości mówili o czymś co  zawsze, bardzo mnie ciekawiło. Była to wzajemna tolerancja dla wszystkich, którzy mieszkali w Michałowie – wyznawców prawosławia, judaizmu, protestantów, katolików, być może nawet wrogów Polski – komunistów. 

Mam nadzieję, że ta piękna michałowska tradycja, czyli tolerancja będzie tym co nas wszystkich zjedna dla dobra dla naszej gminy i Michałowa. Wierzę w mądrość wybranych przez społeczeństwo Naszej gminy radnych, czy tych z Małej Ojczyzny, Komitetu Gospodarna i Praworządna Gmina Michałowo oraz Pana Eugeniusza Nosa.
 

Mam wielką nadzieję, iż nie spełni się, to o czym pisała Pani Julita Niepłoch-Sitnicka w Gazecie Michałowa nr 12 – grudzień 2014 strona 3, gdy wygra wybory Pan Konończuk w Michałowie nastąpi  apokalipsa. / z greckiego apokalypsis – zagłada, katastrofa/



P.S.  Piszę ten tekst wieczorem dnia 14-12-2014 r. Patrzę przez okno – ratusz dalej stoi, park niezaorany, rano będę iść po polbruku, nawet asfaltu powiatowego „Ścigany” nie zwinął.


Jacek Jarosław Tryzna

Brak komentarzy: