wtorek, 28 października 2014

Kamień węgielny

Kamień węgielny pod budowę przepompowni i pomiarowni gazu w Kondratkach został wmurowany przez Włodzimierza Konończuka, gdy był on wójtem Michałowa w latach 1994-1998. Dzięki temu mamy rocznie 8 470 000 złotych (dane za 2013 rok) z podatków od przepompowni i pomiarowni gazu. Dzięki temu jesteśmy bogatą gminą. Roczny dochód na jednego mieszkańca w naszej gminie to 2920,79 zł. Dla porównania w Wasilkowie jest to 2021,08 zł, a w Choroszczy 1941,21 zł.

Podatek jest płacony przez firmę Europol Gaz S.A., głównie za pomiarownię gazu. Pomiarownia ma za zadanie zmierzyć jaka ilość gazu wpłynęła do Polski z terytorium Białorusi. Pomiarownia jest też ustawiona na granicy Polski z Niemcami, dzięki temu wiadomo jaka ilość gazu została wykorzystana w Polsce.

Podatek to 2% od wartości nieruchomości. Podatek jest co roku amortyzowany.

Informację, że dochód naszej gminy z podatku płaconego przez Europol Gaz S.A wynosi 8 470 000zł za rok 2013, uzyskałem od radcy prawnego Europol Gazu Pana Władysława Siwka, z którym miałem przyjemność dłużej porozmawiać w 2013 roku.

P.S. Dziś liczba wejść na blog przekroczyła 20 tysięcy, co daje mi ogromną satysfakcję i motywuje do dalszej pracy. Liczba wejść w ciągu ostatniego miesiąca to 3884, bez Was, by tego nie było. W ostatnich dniach dzienna średnia wejść to około 200. Zatem mamy tendencję wyraźnie wzrostową. Rosnące zainteresowanie jest zapewne spowodowane zbliżającymi się wyborami samorządowymi, ale też moją ulotką jako kandydata do Rady Powiatu. Moja ulotka jest jednocześnie reklamą bloga. Wszystkim Wam serdecznie dziękuję za czytanie.