środa, 15 sierpnia 2018

15 sierpnia - dzień patriotyczny

15 sierpnia obchodzimy Święto Wojska Polskiego, na pamiątkę zwycięskiej Bitwy Warszawskiej w 1920 r., stoczonej w czasie wojny polsko - bolszewickiej. 

Z tej okazji zamieszczam zdjęcie:


Dwa lata temu Mieczysław Kostecki sprzedał dom na ul. Hieronimowskiej w Michałowie. Powiedział mi wówczas, że ma pochodzące jeszcze z lat dwudziestych: Godło RP oraz portret Józefa Piłsudskiego. Powiedział, że przechowywał je w ukryciu w czasie II wojny światowej oraz przez cały okres PRL. Teraz chciał przekazać je w dobre ręce i zapytał mnie czy bym ich nie przyjął. Powiedziałem, że jestem zaszczycony. Z tej okazji zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Mieczysław Kostecki w lipcu skończył 96 lat, jest w dobrym zdrowiu. Pan Mieczysław jest starszy ode mnie o równo 60 lat.

Brak komentarzy: