poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Pomiędzy mną, a Konończukiem doszło do nieporozumień pownieważ konsekwentnie chciałem realizować program... Konończuka.

W trakcie kampanii wyborczej wsparłem Włodzimierza Konończuka dlatego, że miał on wprowadzić w życie to co razem obiecywaliśmy wyborcom. To co było obiecane mieszkańcom, ku mojemu rozczarowaniu nie jest realizowane. Stąd różnice zdań między mną, a burmistrzem.



W punkcie 1 programu Konończuka było napisane:

"Przyśpieszę utworzenie specjalnej strefy ekonomicznej, aby powstały nowe miejsca pracy"

Prawie rok po wyborach zostałem zatrudniony w ratuszu na stanowisku asystenta burmistrza, miałem m.in odpowiadać za powstanie w Michałowie Strefy Ekonomicznej. Wielokrotnie na blogu oraz w "Gazecie Michałowa" przedstawiałem, co krok po kroku należy uczynić, aby Strefa Ekonomiczna powstała. 

Trzykrotnie spotkałem się w Suwałkach z nowym prezesem SSSE, Leszkiem Decem. Prowadziłem rozmowy z głównym specjalistą SSSE, panem Markiem Koprowskim. Gościłem w Michałowie zastępcę prezesa SSSE, pana Jana Stanisława Kapa. Pan Jan Stanisław Kap wybrał się z Suwałk do Michałowa, aby osobiście zobaczyć grunty na których planowane było utworzenie Strefy Ekonomicznej.

Po serii rozmów z pracownikami SSSE przedstawiłem burmistrzowi propozycje rozwiązań mających doprowadzić do powstania w Michałowie Strefy Ekonomicznej.

Niestety Włodzimierz Konończuk nie zdecydował się na wprowadzenie w życie najważniejszego, bo pierwszego punktu ze swojego programu wyborczego.

Włodzimierz Konończuk dał słowo w trakcie kampanii:
"Jako przyszły burmistrz obniżę podatki od nieruchomości dla firm, wtedy łatwiej będzie ściągnąć inwestorów".

Chciałem, to co zostało obiecane mieszkańcom wprowadzić w życie. Nie udało mi się przekonać Konończuka do obniżenia podatków dla firm.

Gdy nie obniżono podatków na rok 2015, napisałem na blogu, że rok 2015 dla lokalnych firm będzie rokiem straconym.

Na rok 2016 także nie obniżono podatków dla firm. Ku mojemu zdumieniu, za obniżeniem podatków zagłosowała większość radnych Małej Ojczyzny, co pokazuje, że gdyby tylko obniżenie podatków poparł burmistrz Konończuk, to niższe podatki stałyby się faktem. Nie udało mi się przekonać Konończuka do realizacji programu... Konończuka.
 

Skoro w Michałowie nie jest realizowany program Konończuka, to zasadne jest pytanie, co w Michałowie jest realizowane?

Dokąd zmierzamy? Czy burmistrz Konończuk zna odpowiedź na to pytanie?

Panie burmistrzu, żaden wiatr nie jest dobry dla okrętu, który nie zna portu swego przeznaczenia.

Panie burmistrzu proponuję wrócić do pomysłów i ideałów jakie wspólnie propagowaliśmy w trakcie kampanii wyborczej.